Unity fantomer kompresjon ved hjelp av atlas

stemmer
0

Jeg prøver å definere den beste måten å importere / administrere min prosjektets sprites. Vi prøvde å importere atlas, men det viser seg å være upraktisk. Jeg prøvde sprite Packer import av fantomer (POT / flere av 4) hver for seg. Den Designere kan ikke få det riktig. Så jeg tenkte på å bruke Unity Atlas Jeg er ikke sikker på nøyaktig hva som er ikke om trekningen samtaler og komprimering. Så ... Kan noen opplyse meg om denne saken?

Publisert på 02/09/2018 klokken 05:21
kilden bruker
På andre språk...                            


1 svar

stemmer
0

Jeg prøver å forstå nøyaktig hva jeg stadig i referanse til trekke samtaler og komprimering.

tegne samtaler innflytelse ytelse, tallene viser hvor mange objekter som blir trukket til skjermen, hvis prosjektet er 2D tungt det betyr 100+ sprites på en uavgjort samtale hver. Hvis en eller annen måte du kan pakke dem inn i en sprite ark, ville det være lettere på grafikkortet siden det fortsatt står bare ett objekt.

Dette går mer i dybden - http://www.theappguruz.com/blog/learn-draw-call-reduction-and-make-your-games-run-superfast

Designteamet korrigerer / endrer atlas og du må skjære / tildele sprites igjen.

du bør snakke med designteamet om en bedre tilnærming til håndtering av sprite ark. personlig:

  1. Jeg oppretter en 2048 x 2048 tekstur i photoshop
  2. oppsett grid retningslinjer og plassere mine sprites innenfor disse nett, forlate rommet under incase du trenger å legge til noe annet eller legge dem til en ny sprite ark i stedet for re-doing stuff.
  3. eksportere PNG til enhet, inngangs disse nettdimensjoner for å skjære> Grid av cellestørrelse
  4. Navngi dem i sprite redaktør og gjelder. enkelt objekt inneholder nå flere navngitte bilder du kan bruke.

til å redigere denne uten å ødelegge den ved, går til det er windows explorer versjon, ikke inne enhet, redigere med photoshot og gjøre endringer, når lagret, alle navn og skiver forblir intakt selv om innholdet er endret.

Svarte 08/09/2018 kl. 06:25
kilden bruker

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more