Hva er det beste oppsettet for Mono utvikling på Windows?

stemmer
33

Jeg begynte å prøve å spille med Mono, mest for moro i øyeblikket. Jeg prøvde først å bruke Visual Studio plugin som vil konvertere en csproj til en Makefile, men det syntes å være noen versjon tilgjengelig for Visual Studio 2005. Jeg har også lest om MonoDevelop IDE, som hørtes hyggelig. Dessverre er det ingen pre-fab Windows pakke for det. Jeg prøvde å følge noen instruksjoner for å bygge den ved å kombinere avhengigheter fra andre semi-relaterte installasjoner. Det fungerte ikke, men det er sannsynligvis fordi jeg er en Windows-orientert fyr og kan knapt stave Makefile.

Så, spørsmålet mitt er dette: Hva er den laveste energi måte å komme i gang å prøve noen Mono-basert utvikling på Windows?

Publisert på 05/08/2008 klokken 20:15
kilden bruker
På andre språk...                            


10 svar

stemmer
15

Jeg vil anbefale å få VMWare Player og ved hjelp av gratis Mono utviklingsplattform bilde som er oppgitt på nettstedet.

Last ned Mono

Setup tid for dette vil være minimal, og det vil også tillate deg å få din kode arbeider i .NET og deretter fokusere på porting saker uten en massiv måtte bytte maskiner og lignende. VMware Player verktøyene lar deg enkelt dra og slippe filene over til å kopiere dem.

Jeg ønsker å ta et par av mine NET apps og gjøre dem Mono kompatibel, og dette er den veien jeg kommer til å ta her kort tid.

Svarte 05/08/2008 kl. 22:43
kilden bruker

stemmer
11

Et år senere, og svaret på dette er å endre sterkt. Du kan nå bruke MonoDevelop på Windows, eller hvis du er mer komfortabel i Visual Studio kan du bruke Visual Studio Tools for å skrive alt, og deretter feilsøke videre i VM for å sørge for at det fungerer på Linux.

Svarte 08/12/2009 kl. 16:48
kilden bruker

stemmer
9

@Chris Jeg har funnet ut at Visual Studio er den beste IDE for utvikling mot .NET - Jeg tror den beste måten å målrette Mono er egentlig bare å utvikle og bygge i Visual Studio under Windows så bare kjøre disse binærfiler direkte på Linux (eller hva andre Mono plattform du bruker). Det er gratis versjoner av Visual Studio hvis lisensiering er en bekymring. Hvis du utvikler under Linux, er den beste programvaren trolig Eclipse med en Mono plugin (se Mono Handbook - Eclipse for installasjonsveiledningen), men husk det har ikke i nærheten av mengden funksjoner eller språk integrasjon Visual Studio har.

@modesty Mono er en tredje part åpen kildekode gjennomføring av .NET-rammeverket som lar deg kjøre .NET applikasjoner på andre enn Windows-plattformer.

Svarte 05/08/2008 kl. 21:23
kilden bruker

stemmer
6

En av de beste tingene du kan gjøre hvis utviklingen med Visual Studio for Mono er å få MoMA http://www.mono-project.com/MoMA . Dette vil inspisere en rekke samlinger som du bygger og generere en rapport som viser potensielle Mono problemer (f.eks, metoder ikke implementert i mono biblioteket). Det kan kjøres fra et GUI eller kommandolinjen for anvendelse i automatisert bygger.

Svarte 08/08/2008 kl. 14:29
kilden bruker

stemmer
4

Personlig er jeg bare kompilering i Visual Studio 2008 som om det var for .Net 2.0 og deretter kjører i mono (VS2008 på Windows i en VirtualBox, Mono på OSX). Alle problemene kommer opp under kjøring, uansett, slik at systemet fungerer perfekt.

Jeg fant dette veldig ny link , som er utrolig og viser deg hvordan du setter opp Visual Studio 2008 for Mono.

Samtidig, sette opp Mono på Opensuse eller Ubuntu inne i en VirtualBox (Suns produkt) er enkel, smertefri, og ikke tvinge deg til å forlate uansett plattform du normalt lever i.

Dette er ikke relevant for spørsmålet ditt, men jeg kan merke at jeg kom akkurat inn Mono, og jeg er overrasket over hvor mye av Net er implementert, blant annet mye av Winforms ting.

Svarte 31/07/2009 kl. 12:55
kilden bruker

stemmer
4

Det er bare ingen grunn til å bygge din app ved hjelp av Mono; hele poenget med den Net CLR er at den kompilerte utgang er kryss-plattform.

Så du kan bare bygge den ved hjelp av din favoritt IDE (og hvis du liker IDE, er det beste å bruke Microsofts) og deretter teste den på Mono. Selv om du får Mono arbeider på Windows, ville det ikke være en veldig god test av appens portabilitet: hva om din app gjør dumme ting som forutsatt filnavn har backslashes i dem, eller at det er noe spesielt med en mappe som heter Programfiler? Den beste måten å gjøre portabilitet testing er å faktisk teste appen på målet plattformen.

Og det er ganske enkelt å gjøre med en Linux VMware spiller som den på http://www.go-mono.com/mono-downloads/download.html .

Svarte 15/09/2008 kl. 17:37
kilden bruker

stemmer
4

Miguel hadde et innlegg om feilsøking Mono kjører på linux med ekstern feilsøking på Visual Studio. Dette kan være noe du ønsker å se nærmere på ... Ved hjelp av Visual Studio til å feilsøke Mono . Det er også et nytt prosjekt kalt Cloverleaf hvis målet er å muliggjøre feilsøking Mono på Windows i Visual Studio.

Svarte 08/09/2008 kl. 13:28
kilden bruker

stemmer
3

Eclipse plugin for Mono er død. På Linux bruker MonoDevelop eller X-Utvikle hvis du liker god kommersiell støtte (selv om MonoDevelop avsluttes på dem raskt funksjon-messig). På Windows SharpDevelop har tilpasset MSBuild mål for kompilering koden mot Mono.

Som Mono og MonoDevelop er i endring raskt, sørg for å bruke de nyeste versjonene, selv om de ikke er merket som stabil ennå (f.eks versjoner leveres med lager Ubuntu er veldig gammel).

VMware image er en fin måte å begynne å teste Windows-utviklet kode på Linux. Ikke berør cygwin med mindre du er allerede svært formbar med det.

Svarte 28/08/2008 kl. 10:19
kilden bruker

stemmer
3

Mitt første instinkt ville være ganske uhjelpsom "Install Linux". Du er litt svømming mot strømmen for å prøve og utvikle seg i mono under Windows. Installere GTK og alt er litt av en plage i min erfaring.

Hvis du føler for å bruke linux, så du kan prøve Ubuntu

Ellers:

Det er litt informasjon her: http://www.mono-project.com/Mono:Windows og det synes cygwin -verktøyene kan være det beste alternativet. Jeg tror ikke du kommer til å være i stand til å unngå Make-filer, dessverre. Jeg fant en litt mer eksplisitt opplæringen fra O'Reilly .

@modesty:

Mono gir nødvendig programvare for å utvikle og kjøre .NET klient og server-applikasjoner på Linux, Solaris, Mac OS X, Windows og Unix. Sponset av Novell ( http://www.novell.com ), har Mono åpen kildekode et aktivt og entusiastisk medvirkende samfunnet og er posisjonert til å bli den ledende valg for utviklingen av Linux-programmer.
- Fra Mono nettstedet.

Svarte 05/08/2008 kl. 21:27
kilden bruker

stemmer
1

Jeg likte tanken på å prøve å bruke MonoDevelop meste bare for å forsikre meg om at ting ville fungere mot Mono kjøretidsfiler. Jeg antar det vil også være mulig å få sprø med MSBuild og skrive noen tilpassede mål som prøvde å bygge mot Mono, men det er i utgangspunktet emulere den nå nedlagte plug-in funksjonalitet som jeg antar var ikke-trivielt å bygge. Jeg har liten erfaring med cygwin, og jeg er glad for å skrive "konfigurere" og "gjør" hele dagen lang, men når det oppstår et problem i denne prosessen, er jeg nesten ødelagt. Jeg vil nok prøve å spille med alt dette igjen, men hvis det tar meg mer enn et par timer å komme opp med en måte å bygge komfortabelt mot Mono kjøretidsfiler, vil jeg sannsynligvis bare kausjon.

Jeg vil prøve Eclipse ideen. Jeg bruker det for Java, slik at jeg kan være i stand til å få C # ting til å fungere. Vi skal se ...

Svarte 05/08/2008 kl. 22:37
kilden bruker

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more